NÓI ALBINÓI i szkocka krata.

Malcolm

Debiutancki film Dagura Kàriego o oryginalnym nastolatku, nie do końca wiadomo czy genialnym dziecku czy raczej zdziwaczałym z samotności chłopcu z problemami.Mimo, że w okół niego pojawiają się jacyś szkolni znajomi i rodzina to raczej bywają w jego otoczeniu aniżeli są dla Niego.
Nie chcę pisać recenzji. Fajną macie tutaj.

Noi

Kino islandzkie jest pokręcone, nie widziałam jeszcze zbyt wielu filmów i pewnie nie powinnam tego oceniać ale.. z tymi filmami jest tak jak z jakąś dziwna muzyką, która jest tak dziwna, że trudno ją ogarnąć, ale wszyscy mówią, że taka doskonała (tu lista nagród filmu oczywiście) i zaczynasz w to wierzyć.
Czujesz, że powinieneś doceniać ale tam w środku nie umierasz z zachwytu.
Na bank warto tego dotknąć bo przecież świata trzeba doświadczać. Ale ja lubię też rozumieć, a filmy z tej magicznej wyspy są chyba dla mnie zbyt magiczne, bo nie rozumiem. Ale obejrzałam, Tobie też polecam. Warto swoje poglądy kreować świadomie.
Jednak może na początek zacznij od BARANÓW. Islandzkiej opowieści. Ten film przemówił do mnie bardziej i choć filmy nie gadają to może i Tobie powie coś ciekawego.
Chyba, że masz jakąś inną islandzką perełkę, chętnie przygarnę.

Aaa muzykę do Noi’ego (jak to się odmienia?) stworzyli

SLOWBLOW

slow

i jest naprawdę fajna. Z resztą sam sprawdź.
Przypomina mi to brzmieniem, kogoś kogo.. no za nic nie mogę sobie przypomnieć nazwiska artysty. Może mnie oświeci.
A może Ty masz pomysł, kto gra podobnie? W każdym razie obczaj Slowblow koniecznie. Robili muzykę jak Ciebie i mnie na świecie nie było.

Edit: kocham wieczory, zupełnie inaczej się myśli, gdy za oknem ciemno.
Odpaliłam Slowblow’a i jakoś od razu mnie olśniło co mi to przypomina.
Nazwisko samo wpadło do głowy mimo, że wcześniej nie mogłam go wydobyć z odmętów pamięci.  Oczywiście Malcolm Middleton. Podobne czy zupełnie inne?
Jedno jest pewne Malcolm nie jest z Islandii, zmarzł by w swojej szkockiej spódnicy.
Btw. Malcolm to ten gość na samej górze, co z siebie wyszedł by wpaść na islandzki seans.

 

 

Leave a Reply

