O! Nasz na Islandii: czyli o polskim wikingu.

20182787_1443726195707797_1207440833_n“MIŁO MI ŻE W MOJEJ PUSTEJ EGZYSTENCJI JESTEM W STANIE KOGOŚ USZCZĘŚLIWIĆ”
Po tych słowach wiedziałam, że trafiłam na kogoś, nie tylko niezwykle pomocnego (opowiedział mi jak to jest z tym nr kennitala ), ale i generalnie spoko gościa.

Konrad Bilut

lat 21
Rzeszów –> Budardalur (ok.200 mieszkańców)
w lutym wylądował na Islandii bo dostał telefon.

Mam dziwie wrażenie, że wszystkie islandzkie przygody zaczynają się nagle, a elementem łączącym je jest telefon.
Pamiętacie historię Marcina? (Tu przypominam).  No to u Konrada było podobnie. A jak dokładnie?

Moja przygoda zaczęła się na początku lutego, gdy przyleciałem tutaj wraz z moim przyjacielem. Rozmawialiśmy już rok wcześniej o tym, że leci na Islandię po skończeniu szkoły. Ma tam wujka, który mieszka na Islandii około 10 lat.
Po szkole nasze drogi się troszkę rozeszły, on pojechał do Niemiec, ja do mojej byłej “miłości” do Krakowa.

Ja poległem na miłosnym gruncie i wróciłem do rodzinnego miasta. Zacząłem pracę i nudne życie szarego singla, gdy on wrócił z Niemiec, spotkaliśmy się. Zaproponowałem mu pracę w restauracji. On się szybko zwolnił, po jakimś czasie zadzwonił do mnie jakby nigdy nic z pytaniem:
-Chcesz ze mną w sumie lecieć na Islandię? Chcę odpowiedź najlepiej dzisiaj.
(Że też do mnie taki telefon jeszcze nie zadzwonił.)
Ja się zbytnio nie wahałem, odpowiedziałem. że tak, po dwóch tygodniach zabookowaliśmy bilet na 4 lutego.
Zwolniłem się z byłej pracy i wyleciałem na “przygodę” bardzo nudną i spokojną, ale zawsze to podróż około 3500 km od domu.

Tak dobrze czyta mi się odpowiedzi Konrada, że postanowiłam nie niszczyć jego opowieści moimi literkami jakoś znacząco.
Zastanawiasz się, czym zajmuje się ten polski wiking na Islandii? Już Ci odpowiada:

Pracuję w Islandzkiej firmie która nazywa się MS, jest to firma zajmująca się nabiałami, produkty od MS są dostępne wszędzie na Islandii, szeroki wachlarz – od jogurtów pitnych, przez sery pleśniowe po Cheddar.

12443023_1012991528789035_1330432156_n

Mimo, że Konrad jest już gwiazdą yt tu możecie go sprawdzić to przeprowadziłam z Nim rozmowę, żeby spojrzeć na Islandię oczyma zwykłego człowieka, który tak jak ja czy Ty, może po prostu któregoś dnia wylądować na Islandii nęcony, pięknym obrazem jaki dostarcza nam świat online.
A przecież nie zawsze jest tak kolorowo. Bo generalnie to:

praca
dużo pracy
codziennie praca
dużo pracy codziennie
praca
ale też,
2,5 h drogi do stolicy.
Co niesie za sobą pustynię towarzyską i ogólny brak dostępu do szeroko rozumianej formy zabawy. O ile w ogóle znajdzie się na nią czas.

No i coś co Konrad już w powitaniu podkreślił i uznał za minus:
Halo!
Dzień dobry, witam bardzo serdecznie z tej strony.
W krainie gdzie słońce kurwa nie zachodzi. 

16830832_1284940281586390_7798642140483630143_n

Zastanawiasz się czy Konrad, jak większość robi zakupy w Bonusie? Jak szuka żony na Islandii i czy to łatwe zadanie?
Zawsze możesz zapytać, od czego są komentarze. A ja to ładnie z Konradem ustalę i dam Ci znać. Chociaż myślę, że jeszcze nie raz będę tu wspominać o moim Kompendium Wiedzy Wszelkiej, jakim niezaprzeczalnie stał się Konrad, polski wiking na Islandii.

Leave a Reply

